NYC dag 3.

Nej, jag har inte skrivit fel. Jag kollade precis vad vi gjorde andra dagen i den underbara storstaden, och insåg då att nej; det finns faktiskt inga bilder från dag 2. Om jag inte minns fel hade vi en shoppingdag då, och jag hade verkligen inte lust att kånka runt på kameran för tro mig; det var minst lika påfrestande att gå i högljuda, trånga affärer med kläder precis överallt ändå!

Iallafall, dag 3 bjöd på mycket!
Till att börja med tog vi en frukost på Fluffy's, vilket blev vårat frukostställe för alla morgonar, och efter det började upptäcksfärden.
Vi börjde med att ta en taxi ner till Ground Zero för att titta lite, och vi gick även in på ett litet museum om World Trade Center. Jag måste erkänna att jag började gråta och om jag hade varit där ensam hade jag troligtvis storbölat. Det blev liksom så himla påtagligt när man såg bilder på alla som dog och läste hur människorna som stod på gatan upplevde allt och så vidare.

Efter det traskade vi ner längs Wall Street till Battery Park och kikade på Frihetsgudinnan från avstånd.
Lite tog vi oss till Central Park där vi hyrde varsin cykel och tog ett varv runt hela parken, och fick bland annat chansen att kolla på en baseballmatch!

Till sist kollade vi på byggnaden Flat Iron och avslutade dagen på Times Square. (Vi bodde på gångavstånd därifrån så vi var där i princip varje kväll, affärerna stänger ju ändå runt 10 där så det var perfekt med lite kvällsshopping)



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0